Sportdag 2024
Evenals vorig jaar wordt er dit  jaar (juni) een sportdag georganiseerd voor de vier scholen Hidi, Okiyoo, Borora en Hora. De kinderen zijn alweer vol enthousiasme aan het trainen voor de onderdelen hardlopen, volleyballen en voetballen.

Waarom is een sportdag belangrijk?
Het organiseren van een sportdag is de belangrijkste feestelijke afsluiting van het jaarlijkse schoolprogramma. Dat geldt voor zowel de organisatie als het meedoen. Alle kinderen tussen 4 en 18 jaar doen mee. Contact tussen de leerlingen van de vier scholen zorgt voor verbinding onderling en het gevoel van competitie geeft een andere dynamiek. De sportdocenten kijken naar het talent van de leerlingen en stimuleren sport als meer dagelijkse bezigheid naast het studeren. Dit jaar doen er ongeveer 1700 leerlingen mee.

Waar?
Afgesproken is dat elk jaar een andere school de sportdag organiseert. Het vindt plaats op het voetbalterrein bij de Hidischool dat een paar jaar geleden is aangelegd in samenwerking met Stichting Dessi Tuji, de school en de gemeente.

Wie doen er mee?
Sportdocenten, ouders en leerlingen van de vier scholen zorgen voor het sport evenement. Vaders helpen bij het klaarzetten van de banen en zullen optreden als scheidsrechters. Om het geheel een nog feestelijker afsluiting te laten zijn van het schooljaar zorgen de moeders voor het eten. Onze coördinator Getu en de vaders regelen het water, frisdrank en het fruit en broodjes dat uitgedeeld wordt na afloop van de wedstrijden.

Wilt u ook meedoen?
Wilt u ook meedoen en onze kinderen een onvergetelijke dag bezorgen? Elke bijdrage is welkom op rekeningnummer NL09 INGB 0008 0218 55 t.n.v. Stichting Dessi Tuji o.v.v. sportdag 2024.