Project opknappen school Mehal Meda

Mehal Meda ligt 350 km ten noordoosten van Addis  in een bergrijke omgeving. Daar hebben we gesproken met de burgemeester, de directeur van de school,  de docenten en studenten. Jaren geleden zijn ze gestart met de bouw van een school. Het fundament ligt er maar toen was het geld op en de overheid kon er geen geld insteken. De weinige schoollokaaltjes die ze hebben voldoen niet en er is nauwelijks onderwijsmateriaal.  Sport en spel zijn belangrijk voor de kinderen en ze willen de speeltuin die er is weer opknappen en een voetbalveld aanleggen.

Door de schoolgebouwen en het terrein op te knappen kunnen de kinderen straks weer veilig naar school in een gezonde omgeving. Het initiatief is ingediend door het Menz Gera Mider Werda education office. Stichting Dessi Tuji heeft  een donatie gedaan van 100.000 birr (2.332,- euro) zodat zij voortvarend het werk op kunnen pakken. De education office probeert zelf ook sponsors te vinden om (een deel van) het totaalbedrag bij elkaar te krijgen maar hun hoop is gevestigd op ons.